SPORTSMART TT – S CESTE NA TRKAĆU STAZU I NATRAG.

sportsmarttt

Zahtjevi tržišta jasno su iskazali kod jednog segmenta motociklista potrebu za usko specijaliziranim cestovnim gumama vrlo visokih performansi – tako je nastala kategorija racing-street. Zbog nedostatka te kategorije vozači takovih zahtjeva često su posezali za racing gumama ili bi se zadovoljavali nedostatnim performansama sport kategorije. Jedan i drugi pristup imali su svojih manjkavosti, stoga su prozvođači počeli razvijati spomenutu kategoriju guma.

U kategoriji racing-street Dunlop je za 2018. ponudio novu Sportsmart TT gumu. Sportsmart TT nje zamjena za Sportsmart 2 Max, pa čak ni negova nadogradnja, već potpuno novo razvijena racing-street guma kao direktan derivat racing iskustava, smještena između GP Racera 212 i prije spomenutog Sportsmart 2 MAX-a. Konstrukcijski riječ je o potpuno novorazvijenom proizvodu neovisno od aktualnih modela, gdje se čak dogodio reverzibilan proces, tako da je konstrukcija karkase Sportsmart TT-a upotrebljena za ovogodišnju varijantu GP 213, čiste racing gume, što dokazuje visoku razinu uspješnosti.

Fokus namjene Sportsmart TT-a je isključivo izuzetno brza i dinamična cestovna vožnja RR motocikala za najzahtjevnije cestovne vozače sa naglaskom na suhu podlogu, a opet i sa dozom racing performansi za vikend izlete na stazu bez potrebe odabira smjesa kao kod GP Racera ili GP-a., te potrebe za grijačima. Ako je uspoređujemo sa konkuretskim proizvodima, tada Sportsmart TT spada u grupu proizvoda sa Michelin Power RS ili Pirelli Diablo Rosso Corsa modelima.

U prilog tome na stražnjoj gumi ugrađena je NTEC RT tehnologija koja dopušta sniženje tlaka u stražnjoj gumi za racing namjenu prema priloženoj tablici dolje. NTEC RT tehnologija je nešto blaži oblik izvorne NTEC tehnologije sa razlikom nešto višeg minimalnog racing tlaka stražnje gume (min.1,5bar za razliku od GP Racera 212-1,0bar min.). Time se dobiva brže grijanje u cestovnoj upotrebi, a opet zadržavaju racing osobine na stazi.

sportsmarttt2

Omjer, tj.raspored smjesa na gaznome sloju je 40/20/40, tj.tvrđe sredine je svega 20% površine zbog trajnosti u vožnji ravno, dok je sve ostalo meka smjesa, što znači čim malo uđete u nagib već ste u zoni visokog gripa.

Dunlop Sportsmart TT guma je bez dodatka silice obzirom da joj namjena nije vožnja po mokroj podlozi već maksimalne performanse na suhome.

Jedna interesantna činjenica o silici kao aditivu kod guma: Silica se dodaje u gazni sloj kako bi se podigla razina gripa na mokroj i hladnoj podlozi, međutim vrlo je osjetljiva na visoku temperaturu. Smjesa gume sa silicom ukoliko je pregrijana tj. ako gazni sloj postigne temperature veće od 80°C rapidno i bespovratno gubi svojstva nakon hlađenja, stoga nije preporučljiva kod guma hypersport i race namjene, kao i što izlazak na stazu sa sport-touring gumama nije preporučljiv.

sportsmarttt3

 

sportsmarttt4

sportsmarttt5